توسعه فیبر نوری در شهر بوشهر

 بنابه گزارش روابط عمومیسازمان فاوا شهرداری بندر بوشهر: یکی از مهمترین ملزومات شهر هوشمند وجود ارتباطات پُرسرعت داده برای ارایه سرویس به شهروندان است و توسعه فیبرنوری در شهرها یکی از زیرساخت های مدیریت واحد شهری و زمینه ساز تحقق شهر هوشمند با استفاده از بستر ارتباطی مشترک است. از همین رو توسعه فیبرنوری در شهر بوشهر یکی از زیرساخت‌های مدیریت واحد شهری و زمینه‌ساز تحقق شهر هوشمند با استفاده از بستر ارتباطی مشترک است.

شهرداری بوشهر هم به عنوان متولی اصلی مدیریت شهری مسئولیت اصلی را بر عهده دارد و لازم است از طریق همکاری با اپراتورهای خدمات ارتباطی و سازمان تنظیم مقررات رادیویی زمینه صدور مجوزهای لازم برای گسترش بسترهای ارتباطی را به بهترین شکل ممکن فراهم کند، از سوی دیگر ضروری است ساز و کار پیش‌بینی شده با مشارکت حداکثری بخش خصوصی باشد تا سرمایه‌گذاری لازم از این طریق جذب شود و فرصتی برای تقویت کسب و کارهای خصوصی در این زمینه باشد. طراحی شبکه اختصاصی فیبر نوری شهرداری بوشهر در سال 96 اجرایی شد و در حال حاضر 32 کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر بوشهر راه اندازی شده است. هدف کوتاه مدت طرح فیبر نوری بستر اصلی ارتباط میان ساختمان های مختلف شهرداری بوده و در اهداف بلند مدت نیز طرح سرویس دهی از طریق بستر فیبر نوری به شهروندان دیده شده است.

با توجه به مسیر پیشنهادی فیبرنوری، بخش GIS سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بندر بوشهر اقدام به ایجاد و بسترسازی نقشه GIS بامتدهای روز در طی این مسیر نمود.

 

 

۸ مهر ۱۳۹۷ ۰۷:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۲۱۲
کد خبر : ۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تمـاس با مـا

آدرس :

بوشهر - خ امام خمینی (ره) روبروی درمانگاه
هفت تیر - کوچه شهید قهوه چی زاده جنب
شرکت توزیع برق

ایمیل : info@buwmo.ir

 

تلفن : 7733334533-4

فکس : 33334533

کد پستی : 89915- 75157

نقشه