را اندازی سامانه منام در شهرداری بندر بوشهر

را اندازی سامانه منام در شهرداری بندر بوشهر

 

بنا به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری بندر بوشهر: نام‌ها، شناسنامه هر چیزی هستند و در شهرها، بخش مهمی از شناسنامه و هویت یک خیابان، نام آن خیابان یا معبر به‌حساب می‌آید که در تمام دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هم اکنون نامگذاری معابر در شهرها کشورمان بر اساس بند 27 ماده 55 قانون شهرداری‌ها انجام می‌شود، زیرا بر اساس این ماده قانونی هیچ کوچه و خیابانی نباید بدون اسم و مشخصات باشد. روند نام گذاری معابر و اماکن در شهرهای مختلف دارای روندی متفاوت می باشد که با توجه به وسعت شهر، تصمیم گیری مدیران شهری و سایر روندهای اداری در آن شهر میتواند روندی ساده و کوتاه تا دشوار و طولانی را شامل شود. همچنین در سالهای اخیر، مشارکت شهروندان در روند نامگذاری معابر اهمیت بیشتری پیدا کرده است و شهرهای مختلف می کوشند تا با استفاده از روشهای مختلفی مانند نظرسنجی در سطح شهر، ارائه راه های ارتباطی جهت دریافت پیشنهاد شهروندان و یا ارائه سامانه های نرم افزاری جهت ثبت درخواست شهروندان، پیشنهادات آنها را در این روند دخیل کنند.

با توجه به افزایش وسعت شهرها و معابر، افزایش حساسیت روز افزون در انتخاب نام معابر، افزایش هزینه های سازمانی و افزایش روزافزون اطلاعات و اهمیت مدیریت آنها، لزوم بهینه سازی و ساده سازی روند های زمانبر و هزینه بر نامگذاری خیابان ها و معابر شهری روز به روز اهمیت بیشتری به خود می گیرد که این مهم می تواند با استفاده از سامانه های کامپیوتری و سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS)محقق شود.

از این رو سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بندر بوشهر جهت تسهیل در امر مدیریت نامگذاری  معابر شهری نسبت به راه اندازی سامانه مدیریت نامگذاری معابرو اماکن شهری در شهرداری بوشهر اقدام نموده است. سامانه مدیریت نامگذاری معابر و اماکن شهری (منام) با در بر گرفتن تمامی معابر یک شهر و ارائه داشبورد مدیریتی، گزارشات آماری، کارتابل اداری جهت سازمان های مختلف، جست و جوهای پیشرفته، بانک اطلاعاتی معابر و اماکن شهر، بانک اطلاعات ویژگی های توصیفی معابر، دایره المعارف هوشمند نام گذاری، بایگانی صورتجلسات و مصوبات کمیسیون نامگذاری معابر، ایجاد زمینه مشارکت شهروندان و دیگر امکانات نرم افزاری، راه حلی جامع و یکپارچه را جهت مدیران شهری، ارائه نموده است.

    

۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۸۷۱
کد خبر : ۱,۵۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تمـاس با مـا

آدرس :

بوشهر - خ امام خمینی (ره) روبروی درمانگاه
هفت تیر - کوچه شهید قهوه چی زاده جنب
شرکت توزیع برق

ایمیل : info@buwmo.ir

 

تلفن : 7733334533-4

فکس : 33334533

کد پستی : 89915- 75157

نقشه